Wydarzenia


Ekipa forum
Przewodnik
AutorWiadomość
Przewodnik [odnośnik]13.07.16 14:06
Przewodnik

Wielkość oraz rozbudowanie naszego forum z początku może przytłaczać. Dla wszystkich zagubionych przygotowaliśmy przewodnik ułatwiający poruszanie się po forum. Dzięki niemu nie ominiesz żadnego ważnego tematu.

W przypadku pytań lub wątpliwości napisz w temacie z FAQ lub bezpośrednio zwróć się do kogoś z personelu pomocniczego.



Pierwsze kroki na forum
Swoją przygodę na Morsmordre zacznij od przeczytania opisu fabuły. Dzięki kalendarium poznasz tło historyczne potrzebne do napisania karty postaci. O wydarzeniach, które zdążyły się odbyć już na forum, możesz poczytać w kalendarzu. Aby zapoznać się z kulturą lat 50., zwyczajami, muzyką czy magicznymi chorobami, zapoznaj się z tematami w opisie świata, ze szczególnym uwzględnieniem życia codziennego. Wyszczególnienie ważnych wydarzeń oraz pogody z danego okresu fabularnego znajdziesz tutaj. O aktualnie panującej sytuacji geopolitycznej wszystkiego dowiesz się w temacie Spokojnie jak na wojnie.

W temacie dotyczącym karty postaci znajdziesz jej wzór oraz porady dotyczące tworzenia swojego bohatera. Warto zapoznać się z poszukiwaniami graczy bądź samemu odszukać tam potrzebnych relacji.

Przed stworzeniem postaci zapoznaj się z mechaniką forum. W tym temacie dowiesz się m.in., ile przysługuje ci punktów statystyk postaci i jak je rozłożyć. Możesz także sprawdzić dostępne na forum genetyki oraz umiejętności, a także przykładowe profesje, z których część posiada zmechanizowane rzemiosło. W celu zakupu przedmiotów lub umiejętności odwiedź sklepik Mistrza Gry. Zakup odnotuj w temacie z rozwojem postaci.

Po akceptacji karty
Po zaakceptowaniu karty możesz rozpocząć rozgrywkę. Wcześniej jednak warto założyć temat w powiązaniach. Możesz skorzystać z przygotowanego przez administrację kodu relacji.

Listowny kontakt z innymi postaciami i mistrzem gdy umożliwi sowia poczta. Przed założeniem tematu zaznajom się z dotyczącymi jej zasadami.

Warto założyć dla swojej postaci wsiąkiewkę, dzięki której uporządkujesz swoje należności oraz prowadzone wątki. Więcej o tym znajdziesz w temacie czym są wsiąkiewki? Opowiadania z życia swojej postaci możesz również zamieścić w Kartach Tarota, więcej o nich przeczytasz w odpowiednim temacie.

Jeżeli masz ochotę zainwestować w coś punkty majętności, poczytaj o finansach, załóż skrzynkę bankową. Zebrane środki możesz wydać na Czekoladowe Żaby lub dobra wszelakie dostępne w sklepiku Mistrza Gry.

Możesz zapewnić swojej postaci dach nad głową. Pierwsze miejsce zamieszkania przysługuje za darmo. Lokacje, które zamierzasz stworzyć w mieszkaniu, należy zgłosić w odpowiednim temacie do ich założenia.

Rzucanie zaklęć
Zapoznaj się z poradnikiem rzutów kością oraz mechaniką forum. W spisie zaklęć odnajdziesz efekt ich działania oraz ST wymagane do sukcesu. Kilka słów o walce, pojedynkach oraz rzucaniu zaklęć znajdziesz w części mechaniki dotyczącej walki. Zainteresowanych zachęcamy również do korzystania z mechaniki walki wręcz.

Rzemiosło
Jeśli masz ochotę zgłębić temat wytwórstwa magicznych przedmiotów, możesz zapoznać się z jego ogólnymi zasadami.

▲ Temat alchemii oferuje szczegółowe informacje na temat eliksirów, ingrediencji do ich warzenia oraz potrzebnych statystyk i biegłości.
Kadzidła również otrzymały swoją specyfikację, we wskazanym temacie możesz dowiedzieć się wszystkiego o wyborze żywic i ich magicznym działaniu.
▲ Jeśli ciągnie cię do mniej chlubnych zadań, możesz zainteresować się klątwami.
▲ Konstrukcje magiczne opisane zostały tutaj, wraz ze wszelkimi wymogami i charakterystyką nasączonej czarami architektury.
Magikowalstwo przybliży ci informacje o produkcji kociołków alchemicznych z mechanicznymi bonusami, a także zaczarowanych podków.
▲ Postać z zacięciem medycznym może pochylić się nad meridianami, zdrowotnymi, wspomagającymi kamieniami.
▲ O delikatnej sztuce przywoływania duchów przeczytasz w temacie ze spirytyzmem.
▲ Przedmiotami umożliwiającymi magiczną teleportację są świstokliki, o których wszystkiego możesz dowiedzieć się tutaj.
▲ O szatach czarodziejów, ich wsparciu naturalnych magicznych talentów oraz materiałach do nich wykorzystywanych dowiesz się w tym miejscu.
Talizmany stanowią doskonałe wsparcie możliwości postaci jako zaklęte przedmioty noszone przy ciele. Temat zawiera ich rodzaje oraz materiały konieczne do ich wytopienia.
▲ O miotłach, ich modelach, statystykach oraz technice ich rzemieślicznego wiązania dowiesz się w odpowiednim temacie.
Magiczne pułapki wyjawią ci jak zabezpieczyć dane miejsce przed intruzami, przybliżą swoje rodzaje oraz wymogi potrzebne do ich nałożenia.
▲ W temacie o wykrywaniu magicznych żył dowiesz się w jaki sposób zlokalizować czarodziejską szczelinę oraz dokonać jej aktywacji.
▲ Opis ziołolecznictwa powie ci o przeznaczeniu roślin stosowanych przy dolegliwościach zdrowotnych.

Wszelkie mechaniczne wytworzone przedmioty powinny zostać zgłoszone w temacie z rzemiosłem.

Komponenty do mechanicznego wykorzystania możesz zdobyć w cookresowym losowaniu.

Wydarzenia
Na Morsmordre wydarzenia dzielą się na ogólnoforumowe (dostępne dla wszystkich postaci), przeznaczone dla określonej grupy graczy (poprzedzają je zapisy), związane z organizacjami (dla Zakonu Feniksa i Rycerzy Walpurgii) oraz prywatne (organizowane przez graczy). Jeżeli chcesz zorganizować jedno z nich, zapisz się wcześniej do kolejki wydarzeń prywatnych. Możliwa jest również organizacja badań, o których przeczytać można tutaj.

Udział w wydarzeniach organizowanych przez mistrza gry wynagradzany jest punktami doświadczenia.

Punkty doświadczenia
Punkty doświadczenia są odzwierciedleniem aktywności forumowej. O tym, jak je zbierać, dowiesz się w temacie dotyczącym zdobywania punktów. Możesz wydać je na przedmioty ze sklepiku mistrza gry.

Aby upomnieć się o zdobyte punkty doświadczenia, rozliczenia zamieść w temacie z doświadczeniem.

Zgrupowania
Na forum istnieją dwie główne organizacje - Rycerze Walpurgii i Zakon Feniksa. Przed dołączeniem do któregokolwiek ze zgrupowań zapoznaj się z jego opisem. Pamiętaj o tym, żeby wpasować się w ideologię grupy.

Przygodę w organizacji rozpoczynasz od rangi sojusznika, a dopiero później uzyskujesz status pełnoprawnego jej członka.

Będąc członkiem Zakonu lub Rycerzy, zgadzasz się na udział w wydarzeniach organizowanych dla danej grupy oraz w misjach pobocznych. W przypadku braku aktywności możesz zostać usunięty z organizacji. Pamiętaj, że większość wydarzeń wiąże się z zagrożeniem życia Twojej postaci.

W tematach dotyczących organizacji możesz przeczytać o korzyściach płynących z przynależności do Rycerzy oraz Zakonu.

Dodatkowe
Administracja informuje o zmianach na forum w ogłoszeniach, ale jeśli nie chcesz przegapić żadnej nowości, zapisz się na listę prenumeracyjną.
Wiele fabularnych informacji znajdziesz także w subforum poświęconym całkowicie mediom, gdzie publikowane są w formie klimatycznych artykułów.
Pomysłu na pechowy wątek możesz poszukać w parszywkach.
Natomiast z konta Ain Eingarp możesz odegrać każdą potrzebną do fabuły postać.
Na forum dostępne są minigry, które mogą urozmaicić prowadzone wątki.
Badacze mogą tworzyć nowe eliksiry, zaklęcia, przedmioty. Więcej o działalności naukowej przeczytasz w temacie dotyczącym badań.

Przydatne linki
Regulamin
Mapa forum
Mapa lokacji
Propozycje

Mistrz gry
Mistrz gry
Zawód : -
Wiek : -
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Przewodnik Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Przewodnik
Szybka odpowiedź
Uprawnienia

Nie możesz odpowiadać w tematach